Aquesta setmana la cosa va d’emprenedors creatius. Parlem amb en Raul Ramos, al cap davant de Cocolia, empresa vilanovina de disseny gràfic localitzada al Nucli Antic. En Raul va estudiar a l’EMAID Gràfica Publicitària i a la BAU, Escola Superior de Disseny de Barcelona, el graduat superior en disseny gràfic. Té un bagatge força intens en experiència amb el disseny gràfic. Va treballar fent pràctiques durant tres anys a TV3 al Departament d’Intercatius –CCRTV Interactiva-, i posteriorment es va iniciar amb només 25 anys com a free-lance. La decisió va venir donada per l’empenta de ser jove i perquè no tenia responsabilitats familiars que l’impedissin llançar-se a la piscina.
Tenia clar que es posaria pel seu compte i amb aquesta inèrcia va anar establint una cartera de clients. En Raul ens comenta que els principis sempre són quelcom durs per a un nou emprenedor. Ja sigui perquè els del teu voltant veuen només els riscos i et recomanen que vagis a ho segur, o per l'alt nombre d'hores que es dedica en els inicis, en detriment de la vida personal. El 2008 va decidir créixer com a empresa i crear un equip de treball. En l’equip són tres persones permanents, en Raul, el Fran i
Cocolia és un estudi creatiu especialitzat en imatge corporativa, direcció d’art, disseny editorial, il·lustració, publicitat i disseny de websites. Els serveis que ofereixen a Cocolia són diversos: donen identitat corporativa i forma a les marques: papereria bàsica i disseny web. Fan les tasques corresponents de comunicació gràfica, i intervenció a l’espai creatiu: aparadors, instal·lacions... "En la cocteleria de Cocolia hi ha ganes de fer les coses ben fetes, gaudir de la creativitat i del nostre treball”. La metodologia de treball que apliquen és en equip, ja que prenen les decisions de manera conjunta. Els hi arriba una demanda i plegats elaboren la proposta amb uns objectius únics que s’ajustin a allò que els hi demana el client. En això ens diu que quan més llibertat els hi dóna el client, més creatiu i trencador és el resultat final. Com a curiositat, ens comenta que cada divendres a final de mes fan un taller a l’estudi per trobar noves solucions creatives de diferents formats, i fan des de serigrafies a taller de bodegons o pintura amb amelina.
En Raul ens explica que cadascú de l’equip de treball aporta quelcom diferent i especial en el procés de presa de decisions i creació del disseny gràfic. El Fran dóna la reflexió i significat necessari per aportar un missatge al projecte. La Mireia aporta l’excel·lència a través del perfeccionament i rigor en el disseny. En Raül té la visió intuïtiva, alhora que pragmàtica de la idea. I la Mika l’actitud positiva, alhora que la facilitat d’aprenentatge i de rebre informació. Val a dir que el 99 % de les persones els hi pregunten encuriosits el perquè del nom de “Cocolia". Doncs és ben senzill, l’al·lusió de “coco” o com trencar-se el cap en trobar idees i posar-les a la pràctica. I aquest nom va acompanyat d’una imatge gràfica en forma d’interpretacions múltiples. Hi pots veure un llamp, com quan et venen les idees de manera fortuïta, o una fletxa subtil, en quan a quina direcció prendre.
Val a dir que al llarg d’aquests anys Cocolia ha estat reconegut per diferents premis de prestigi, tan a nivell local com a nivell autonómic: ha estat reconeguda pels premis ADEG -associació d'empresaris del Garraf,- el 2009 per la identitat Corporativa del Restaurant Negrefum, i per la pàgina web Zeropelo. El 2010, en la categoria de proposta creativa, per la identitat Corporativa de Magi Gual Dau.
A nivell de Catalunya, han rebut dos premis de ADG-FAD -associació de directors d'art i dissenyadors gràfics- que té l'objectiu de promoure el disseny i l'arquitectura dins la vida cultural i econòmica del país. Aquesta associació dota de varies categories de guardons que premien l'excel·lència en diferents àrees: el disseny industrial; el disseny gràfic i comunicació visual; l'arquitectura i interiorisme; l'art i artesania; la joieria contemporània i la imatge i moda. Cocolia ha rebut dos premis LAUS 2012 de bronze, de disseny gràfic i comunicació visual: el Laus de bronze per la categoria d'Identitat Corporativa Administracions públiques i correspon al disseny corporatiu de l’Auditori Eduard Toldrà. L'altre LAUS 2012 de bronze l'han rebut per la creació de la imatge gràfica d’una campanya de Nadal que té per nom "Cuidadito con la navidad". I es que des de fa tres anys, l'estudi compta amb diferents vídeos orginals per facilitar per nadal.
A nivell de Catalunya, han rebut dos premis de ADG-FAD -associació de directors d'art i dissenyadors gràfics- que té l'objectiu de promoure el disseny i l'arquitectura dins la vida cultural i econòmica del país. Aquesta associació dota de varies categories de guardons que premien l'excel·lència en diferents àrees: el disseny industrial; el disseny gràfic i comunicació visual; l'arquitectura i interiorisme; l'art i artesania; la joieria contemporània i la imatge i moda. Cocolia ha rebut dos premis LAUS 2012 de bronze, de disseny gràfic i comunicació visual: el Laus de bronze per la categoria d'Identitat Corporativa Administracions públiques i correspon al disseny corporatiu de l’Auditori Eduard Toldrà. L'altre LAUS 2012 de bronze l'han rebut per la creació de la imatge gràfica d’una campanya de Nadal que té per nom "Cuidadito con la navidad". I es que des de fa tres anys, l'estudi compta amb diferents vídeos orginals per facilitar per nadal.
A més dels projectes propis de l'estudi de disseny gràfic, Cocolia és una de les empreses organitzadores del festival Blanc, conjuntament amb David d'Eboli (Adn studio). "Blanc és una idea de dissenyadors gràfics dirigida a dissenyadors gràfics": 2 dies, 2 workshops i 14 conferències. Ja porten varies edicions, i la propera serà el 2 i 3 de novembre del 2012 a Vilanova i la Geltrú i que porta per nom "Teniu una cosa per celebrar/ save the date".
Una de les coses que ens podem trobar a l’estudi de COCOLIA es que cada setmana és diferent. No hi ha una monotonia. En Raül comenta que “un free-lance té un sostre, però que varies persones pensin en un projecte li dóna més qualitat”. Tot i que encara falta força pel nadal, us deleitem amb el vídeo "Cuidadito con la navidad" de Cocolia, parodia audiovisual que fa reflexionar a l'espectador dels excessos d'aquesta festa, amb un accent d'humor, una estètica vintage i una bona caracterització de cada personatge, cadascun d'ells amb una addicció marcada d'algun producte de consum típic d'aquestes festes. Val a dir que els protagonistes d'aquest vídeo són els mateixos "cocos" de l'estudi, a veure si els reconeixeu.
Cocolia està al C/ Palmerar Baix, 6, Baixos 1a. L'horari que tenen és de dilluns a divendres de 9 a 14 hores i de 15.30 a 18.30 hores. Per contactar amb ells trucar al 938933886 o
a info@cocolia.cat
Cocolia també està al facebook i al twitter: @cocolia
a info@cocolia.cat
Cocolia també està al facebook i al twitter: @cocolia
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada